Własna klasyfikacja uczniów o tej samej punktacji |
Na liście są widoczni kandydaci wraz z miejscami, które zajęli w rekrutacji. Zdarza się jednak, że kilku kandydatów ma tą samą ilość punktów, a liczba miejsc jest ograniczona. Powstaje wówczas konflikt, który należy rozwiązać. Kandydaci zaznaczeni kolorem żółtym mają tą samą liczbę punktów i równocześnie zostali zakwalifikowani na ostatnie miejsca. Liczbę miejsc ogranicza zaznaczona na brązowo linia i jak widać na poniższym zrzucie ekranu część uczniów znalazła się poniżej jej poziomu. Mają oni jednak takie same prawo do przyjęcia jak kandydaci zaznaczeni na żółto powyżej brązowej linii. Aby zdecydować, które dzieci mają zostać zakwalifikowane, należy wykonać szeregowanie konfliktów. Możliwe jest dodanie punktów według "Kryteriów własnych do rozwiązywania konfliktów" lub ręczna zmiana pozycji. Można także uszeregować kandydatów mających konflikt punktowy (tą samą liczbę punktów) w sposób losowy.
Możliwe jest zarządzanie widokiem dzięki filtrom: •Oddział •Pokaż uczniów na granicy miejsc
Ikona Dodawanie punktów według własnej klasyfikacji Jeżeli placówka zdefiniowała "Kryteria własne do rozwiązywania konfliktów" pojawią się dodatkowe kolumny
Ręczna zmiana pozycji Aby dokonać ręcznej zmiany pozycji, należy: 1.kliknąć w link "Brak kolejności" 2.w pojawiającym się okienku 3.kliknąć przycisk "OK" Dla uczniów z przydzieloną kolejnością można dokonywać przesunięć strzałkami Losowanie kolejności Można także rozwiązać konflikty losowo za pomocą opcji "Losowanie kolejności" Losowanie kolejności może zostać wykonane za pomocą przycisków: •"Dla wszystkich osób w konflikcie bez ustawionej kolejności" - osoby których kolejność została ustawiona przez użytkownika będą pominięte •"Dla wszystkich osób w konflikcie" - łącznie z tymi, których kolejność została ustawiona ręcznie przez użytkownika Aby cofnąć losowanie, należy użyć przycisku "Wyczyść dane o kolejności".
Po zakończeniu szeregowania konfliktów, należy je zatwierdzić za pomocą przycisku "Potwierdź zakończenie szeregowania" |